VÅRA PASS


WOD

Dagens workout enligt CrossFit Ängelholm



WOD 40 min

Snabb & effektiv WOD på 40 minuter



BASIC/BASIC TEAM

Ett pass för dig som är ny eller som inte har tränat på ett tag. Här bygger vi grundstryka, jobbar med teknik och ofta med kroppen som belastning.



BARBELL

Träningspass där fokus ligger på teknik i skivstångsövningar med inriktning mot framförallt de olympiska lyften. Dessa pass riktar sig till er som har tränat ett tag med skivstång och känner sig tämligen säkra med denna typ av träning. Exempel på övningar som kan komma på passen är ryck, frivändningar, pressar, olika komplex och thrusters.



BARBELL BASIC

Träningspass där fokus ligger på teknik i skivstångsövningar med inriktning mot framförallt de olympiska lyften. Dessa pass är anpassade till er som inte har tränat så mycket med skivstång tidigare eller för er som ej känner sig bekväma med skivstångsarbete. Exempel på övningar som kan komma på passen är ryck, frivändningar, pressar, olika komplex och thrusters.



TEENS

För dig mellan 13-17 år. Passen är uppbyggda kring uppvärmning, skill eller styrkedel och en flåsigare del. Här tar vi steget vidare från Juniorpassen. Lär oss standard för godkända repetitioner och utmanar oss i lite tuffare workouts.

Utgångspunkten för varje pass är att ha roligt! 



JUNIOR

För dig mellan 9-12 år. Passen är uppbyggda kring uppvärmning, skill work, WOD och en rolig avslutning. Vår förhoppning är att skapa en rolig, sund och naturlig relation till hälsa och aktivitet. Utgångspunkten för varje pass är att ha roligt! 



ÖPPET

Träna på egen hand med Parakey 05-23. Ingår vid medlemskap för vuxen (ej klippkort). 



TEAMWOD

Här jobbar ni ihop 2&2 eller fler och tar er igenom roliga utmaningar tillsammans. Du kan komma på passet utan förbestämd lagkamrat.

Dessa passen passar dig som tränat ett tag.



MOBILITY & CONTROL

Fokus ligger på att förbättra rörligheten i de komplexa/ svåra övningarna genom strech och muskelkontroll. Som kontrast till mycket annan träning kommer styrkeövningarna läggas i ett lågt tempo för att utmana dig och hitta och förbättre dina svagheter!



STYRKELYFT

Ett pass där vi tränar på de tre momenten i styrkelyft: knäböj med stången bak, bänkpress och marklyft. Passet kan bestå av ett till två av de tre nämnda lyften. Tekniken i fokus, men självklart lyfter vi också tungt!





ÖPPETTIDER


Vi öppnar 15 min innan våra morgonpass samt 30 min innan våra kvällspass. Övriga tider kontakta Anton:

anton@crossfitangelholm.se

0705324407


Med tag

Alla dagar - 05:30 - 21:30

KONTAKTA OSS


Storgatan 85 B, Ängelholm


info@crossfitangelholm.se


Tel: 0705 - 32 44 07


org-nr: 556946-5908